Kao i svakog Sarajevo Film Festivala, Udruženje filmskih radnika Bosne i Hercegovine, dodjeljuje nagrade kako za najbolje bosanskohercegovačke studentske filmove, kao i nagradu Ivica Matić najzaslužnijim filmskim stvaraocima u prethodnoj kalendarskoj godini.

Kako 2019. godine nije bilo moguće dodijeliti nagrade Ivica Matić, ove godine su dodijeljene nagrade i za 2019. i za 2020. godinu.

Komisija za dodjelu nagrade Ivica Matić u 2019. godini su bili reditelj Nedžad Begović, scenaristica Asja Krsmanović i reditelj Alen Drljević:

"Budući da je 2019. bila specifična godina sa mnogo uspješno realizovanih projekata naših autora, nagradu smo odlučili dodijeliti dvoma naših članova."

Posebna radost je kada se u Bh kinematografiji pojavi uspješan debitantski film. Još veća je radost kada neko uspije snimiti svoj prvi dugometražni igrani film prije četrdesete. 2019. godina donijela nam je jedan takav film. Film snimljen isključivo bosanskohercegovačkim novcem sa bosanskohercegovačkom autorskom i glumačkom ekipom, u samo petnaest dana sa najužim produkcijskom i tehničkim timom. Iako produkcijske okolnosti ne bi trebale biti bitne kada razgovaramo o estetskim aspektima filmskog djela,bitno je istaći ih zbog niza hrabrih odluka u koje se reditelj ovog filma upustio zajedno s producentskim timom i uspio napraviti odličnu socijalnu dramu koja vrlo precizno i nijansirano secira savremeno bosanskohercegovačko društvo, što su prepoznali i nagradili i žiriji međunarodnih filmskih festivala. Prepoznala je to i domaća publika i struka, tako da nagradu Ivica Matić za 2019. godinu dodjeljujemo reditelju Nerminu Hamzagiću za film PUN MJESEC. 
 

Rijetko se dešava da neko od bosanskohercegovačkih filmskih autora doživi iste godine dvije premijere na jednom od najvećih svjetskih filmskih festivala. Naročito je rijetko kada je u pitanju scenaristika. Filmovi su nakon premijere nastavili uspješno svoj festivalski život i nagrade koje su usput osvojili na festivalima diljem svijeta govore upravo o vještini njihovih autora da pronađu specifične priče sa univerzalnim idejama koje komuniciraju u svim sredinama i ispričaju ih filmskim jezikom. Veliki dio te zasluge pripada upravo scenaristici Elmi Tataragić koja je radeći sa autorima Miroslavom Terzićem i Teonom Strugar Mitevskom uspjela oblikovati priče specifične za dvije različite sredine iz kojih ovi autori dolaze i pretočiti ih u vrhunsku scenarističku građu, te time još jednom potvrditi svoj scenatistički talenat i vještinu. Nagrada Ivica Matić za 2019. godinu dodjeljuje se Elmi Tataragić za filmove BOG POSTOJI I ZOVE SE PETRUNIJA i ŠAVOVI. 

 

Nagrada za doprinos bh. kinematografiji za 2019. godinu dodjeljuje se reditelju, scenaristi, snimatelju i producentu Mustafi Kapidžiću. Na filmu je počeo raditi kao snimatelj 1954., a kao scenarist, redatelj i snimatelj realizira filmove o fauni u bosanskohercegovačkim planinama JA I MOJ NEĆAK PIP (1961), TRAGOM MEDVJEDA (1961), VITEZ BODLJAN (1963), te SOKO U PLANINI (1984).

 

Komisija za dodjelu nagrade Ivica Matić u 2020. godini bili su glumica Belma Salkunić, reditelj Faruk Lončarević i montažer Predrag Solomun 

Nagrada Ivica Matić dodjeljuje se producentu iz Sarajeva Damiru Ibrahimoviću za fascinantan filmski poduhvat kakav je bio realizacija filma Jasmile Žbanić QUO VADIS, AIDA? I bez zavidnog međunarodnog uspjeha ovaj projekat bi bio ponos BiH filmske industrije, prije svega zahvaljujući nivou produkcije nezabilježenom u našoj državi od nezavisnosti, ali je, za sada, kruna decenijskih produkcijskih, ali i autorskih postignuća kolege Ibrahimovića.

Dizajner zvuka Igor Čamo je nagrađen za izuzetno plodnu i uspješnu prošlu 2020. godinu u kojoj je radio dizajn zvuka na dva dugometražna igrana filma QUO VADIS, AIDA? i KONCENTRIŠI SE, BABA.  Film QUO VADIS, AIDA? redateljice Jasmile  Žbanić je osvojio brojne nagrade na prestižnim međunarodnim filmskim festivalima od kojih se izdvajaju festivali u Sofiji, Göteborgu, Miamiju, Rotterdamu, Antaliji… Svakako najveće postignuće filma je nominacija Američke filmske akademije za nagradu Oskar za najbolji strani film te za nagradu Bafta. Film Pjera Žalice KONCENTRIŠI SE, BABA imao je brojna prikazivanja na međunarodnim filmskim festivalima. Ova dva filma realizirana prošle godine su vrhunac uspješnog I predanog umjetničkog rada Igora Čame koji se neprekidno odvija još od daleke 1992. godine. Brojni dokumentarni i dugometražni igrani filmovi na kojima je radio te njihovi uspjesi na domaćem i međunarodnom planu su najbolji pokazatelji da se nagrada Ivica Matić za 2020. dodijeli Igoru Čami za uspješan stvaralački rad.

Nagrade za doprinos bh. kinematografiji za 2020. dodjeljuju se Ratku Orozoviću i Danijalu Šukalo.

Ratko Orozović je filmski, televizijski i pozorišni reditelj i književnik. Nedavno je proslavio 50 godina umjetničkog rada. U svom stvaralačkom opusu, pored pet knjiga, ima i dva igrana filma, VANBRAČNA PUTOVANJA i BRAČNA PUTOVANJA, kao i više od 50 dokumentarnih filmova i 700 TV filmova i emisija. Dobitnik je 11 domaćih i 15 međunarodnih nagrada. Također, Ratko Orozović je osnovao VIVA festival dokumentarnog i kratkog filma, koji uspješno realizira već sedam godina. 

 

Direktor fotografije Danijal Šukalo se bavi filmom više od 40 godina. Studirao je mašinstvo, no ljubav prema filmu je ipak prevladala, te je postao jedan od vodećih direktora fotografije u historiji bosanskohercegovačkog filma. Na 29. Filmskom festival u Puli 1982. dobio je nagradu za rad na kameri u filmu MIRIS DUNJA.  Radio je na mnogim kultnim filmovima bosanskohercegovačke kinematografije kao što su AZRA, STRATEGIJA ŠVRAKE, OD ZLATA JABUKA, LJUBAV I BIJES i mnogim drugim. Svojim izrsnim stilom fotografije dao je ogroman doprinos razvoju bh. kinematografije.

Komisija za dodjelu nagrada za najbolji bh. film u Studentskom takmičarskom programu - BH Film bili su scenaristica i dramaturginja Bojana Vidosavljević, rediteljica Nejra Latić Hulusić i reditelj Goran Dujaković. Oni su odlučili o tri nagrade: za Najbolji studentski film, Specijalno priznanje žirija i Specijalni pomen.

NAJBOLJI STUDENTSKI FILM

Nagradu za najbolji studentski film dodjeljujemo ostvarenju u kojem otkrivamo univerzalnu priču o ljubavi koju nosimo u sebi i koju možemo dijeliti kako s ljudima, tako i sa životinjama, iskazanu vizuelno upečatljivom, dokumentarnom vizurom prelijepe i surove prirode, te čovjeka koji u njoj pronalazi svoj dom. Požrtvovanje, samilost, jednakopravnost dolaze u prvi plan zahvaljujući dignitetu s kojim autor tretira kako svog glavnog junaka, tako i životinje, kao važne aktere ovog filma, te na taj način, na tragu sarajevske dokumentarističke škole, govori o važnim temama današnjice – inkluziji i ekologiji. Nagradu dobija film BJELKO Almira Zoletića.

SPECIJALNO PRIZNANJE ŽIRIJA

Specijalnim priznanjem žirija nagrađujemo film koji govori o možda i najvažnijoj temi većine mladih ljudi danas i ovdje – otići ili ostati? Smjelo propitivanje uloge tradicije, osjećanja obaveze i vjernosti korijenima, te zemlji koja nas veže, a na kojoj je sve teže nastaviti rasti i razvijati se, dodatno je potencirano zrelim promišljanjem ženskog pitanja unutar krute patrijarhalne sredine, kao i preispitivanjem dubine svih karaktera, sa svim dobrim i zlim što u sebi nose, a bez konačnih osuda. Nagradu dobija film ATANASIJA Boška Krljaša.

SPECIJALNA POMEN

Specijalnu pomen dobija film koji se ne koristi riječima, već čistim filmskim jezikom, kroz kompleksnu i tehnološki zahtjevnu formu animacije. Dok se pred nama odmotavaja klupko raznovrsnih oblika i boja, bivamo uvučeni, te postajemo dijelom cjeline – cikličnosti života unutar koje smo svi prepleteni i ovisni jedni o drugima. Pomen pripada filmu TOČAK ŽIVOTA Tamare Maksimović.